.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقادهای تندحدادعادل از رقبای انتخاباتی:
صدای پای مجلس ششم را می شنوم / در مجلس ششم سنگربه سنگر روبه روی حضرات بودم
شمال نیوز: زمانی که در مجلس ششم بودیم اسم فراکسیون را اقلیت گذاشتیم و در مجلس هفتم که پیروز شدیم با نام آبادگران وارد مجلس شدیم، رقبای ما هم ما را تمامیت‌خواه و محافظه‌کار و غیره می‌نامیدند و ما نیز کم‌کم خودمان را اصولگرا نامیدیم.

شمال نیوز: غلامعلی حداد عادل شامگاه شنبه در جمع اصولگرایان شیراز با اشاره به اینکه اصطلاح اصولگرایی که قبل و بعد از انقلاب هم نبود، آرام آرام پیدا شد، گفت: زمانی که در مجلس ششم بودیم اسم فراکسیون را اقلیت گذاشتیم و در مجلس هفتم که پیروز شدیم با نام آبادگران وارد مجلس شدیم، رقبای ما هم ما را تمامیت‌خواه و محافظه‌کار و غیره می‌نامیدند و ما نیز کم‌کم خودمان را اصولگرا نامیدیم.
وی با بیان اینکه اکنون 16 سال است در مجلس هستم و 38 سال هم در خدمت انقلاب بودم اظهار داشت: تصورم از اصولگرایی این است که ما ادامه دهنده راه روشنی باشیم که امام به ما نشان داد و امروز مقام معظم رهبری ما را در آن راه هدایت می‌کند و این تلقی من از اصولگرایی است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه اگر امام (ره) و تقوای ایشان و درک امام (ره) از اسلام و شجاعت و توکل و عرفان امام (ره) نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و کشورمان همچنان گرفتار همان بدبختی و فساد بود افزود: اکنون که ما با این شخصیت و با این اندیشه امام (ره) به پیروزی رسیدیم اصولگرایی این است که به وصیت امام عمل کنیم و این راه را از دست ندهیم.

حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز آموزگار بزرگ اصولگرایی است خاطرنشان کرد: ایشان با اینکه رهبر کل کشور هستند و رهبر یک حزب و جریان سیاسی نیستند ولی تنها موردی که ما دیدیدم در سال‌های گذشته تأیید کردند و شاخص‌های آن را ذکر کرده‌اند همین اصولگرایی بود و در واقع ایشان خود را یک اصولگرا دانستند بدون اینکه بگویند تعلق به این حزب و جریان دارند.

وی به تشریح این مطلب پرداخت که چرا اصولگرایان برای ورود به مجلس برنامه‌ریزی می‌کنند پرداخت و با بیان اینکه نقطه مقابل اصولگرایی چیست؟ تصریح کرد: نقطه مقابل اصولگرایی این است که آدم اصول نداشته باشد و هر روز ببیند چه بگوید که رأی بیاورد، روز اول انقلاب که دانشجویان تند و تیز هستند و افکار کمونیسم و سوسیالیستی در اقتصاد مطرح است یک عده طرفدار این نوع اقتصاد شوند و آن روز با آن حرف‌ها رأی جمع کنند و بعد دو سه دهه بگذرد اردوگاه مارکسیت دچار فروپاشی شود و از رونق بیفتند و به دلایلی ببیند که اگر امروز حرف‌های آمریکاپسند بگویند رأی می‌آورند؛ اگر همان آدم‌ها چهره عوض کنند و طرفدار تساهل و تسامح شوند این نقطه مقابل اصولگرایی است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه اصولگرا کسی است که برای خدا کار کند و انقلاب با آن اصولی که این انقلاب را به پیروزی برساند عهد و پیمان ببندد چه رأی بیاورد چه نیاورد عنوان کرد: برای پیروز شدن و رأی آوردن رنگ عوض کردن، اصولگرایی نیست.

حدادعادل با اشاره به دوران مجلس ششم بیان کرد: ما نگرانیم که دوباره آن مطالب و آن حرف‌هایی که در مجلس ششم با آن مواجه بودیم تکرار شود، هر روز یک بحران داشتیم و عده‌ای می‌گفتند که این بحران‌ها را شما انتخاب کردید.

وی افزود: ملت از آن همه هنجارشکنی و شالوده‌شکنی به ستوه آمد و بعد که مجلس هفتم پدید آمد مقام معظم رهبری به ما فرمودند این مجلس هفتم یک نهالی است که از میان سنگلاخ بیرون آمد و رشد کرد و در این زمان نیز بنده بدون تعارف احساس می‌کنم این نگرانی وجود دارد که دوباره همان حرف‌ها تکرار شود و برای نگرانی خود دلیل می‌آورم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه اکنون مشکلات مردم، اقتصادی است اظهار داشت: دشمن بعد از جنگ نظامی و توطئه‌های سیاسی که از آنها بهره نگرفته یک جنگ تمام عیار اقتصادی را بر ما تحمیل کرده است یعنی جنگ تحمیلی اقتصادی را با بهانه قرار دادن موضوع هسته‌ای به راه انداخته است.

حدادعادل با اشاره به اینکه دشمن در حالی که خودش هم می‌داند ایران قصد ساختن بمب هسته‌ای ندارد اما موضوع هسته‌ای را بهانه کرده است تا از نظر تبلیغات بر روی آن بازی کنند و فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ را بر ملت ما تحمیل کردند گفت: نفت را نخریدند و یا پولش را ندادند و یا حتی برای حمل و نقل و کشتیرانی و بیمه و بانک و تمام شریان‌های ارتباطی و نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ما را متوقف کردند و با هر کشوری که وارد مذاکره اقتصادی شدیم هنوز نمایندگان ما برنگشته یک تیم از آمریکا و انگلیس رفتند با آنها صحبت کردند و نگذاشتند کاری انجام شود.

وی با بیان اینکه آنها نظرشان این بود که کاری کنند تا ملت ایران از گرسنگی و فشار اقتصادی به ستوه آمده و به خیابان بریزند و آشوب اجتماعی ایجاد شود خاطرنشان کرد: مردمی که همیشه پشت انقلاب بوده‌اند حالا روبروی آن بایستند اما به لطف الهی این اتفاق نیفتاد و مردم با اینکه مشکل داشتند گول نخوردند و راه خود را عوض نکردند و فهمیدند نقشه دشمن چیست و فهمیدند که عزت و استقلال خود را به خاطر فشار اقتصادی و به خاطر یک لقمه نان نباید از دست دهند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه پس از روی کار آمدن دولت یازدهم مذاکرات آغاز شد و به موافقت برجام کشیده شد و ما هم از کسانی که زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم همانطور که مقام معظم رهبری نیز تشکر کردند و امیدواریم که این مذاکرات نتیجه داشته باشد بیان کرد: البته هنوز چیزی عاید ملت ایران نشده اما صحبت امید است و با توجه به اینکه زمان زیادی هم نگذشته است و نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم و عجله‌ای نداریم اما نشانه‌های بدعهدی را از خود آمریکایی‌ها دیده‌ایم.

حدادعادل با بیان اینکه از روزی که برجام تصویب شده است دائم در کنگره آمریکا سنگ‌اندازی شده و قطعنامه و تحریم جدید مطرح می‌شود عنوان کرد: نفتی که120 دلار بوده است با توطئه سعودی‌ها و دیگر همدستانشان به زیر 30 دلار رسانده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی مردم، اقتصادی است خاطرنشان کرد: مجلس آینده باید مجلسی باشد که بیشتر از هر چیز دنبال رفع مشکلات اقتصادی باشد اما دوباره صدای پای مجلس ششم از همین تبلیغات انتخاباتی به گوش می‌رسد و هنوز رأی‌گیری شروع نشده صدای طبل جنجال‌های مجلس ششم بلند شده است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه برخی آقایان به جای اینکه دنبال حل مشکلات اقتصادی باشند دنبال مجلسی هستند که به دنبال رفع حصر باشد اظهار داشت: آنها رفع حضر را دنبال می‌کنند تا آقایانی که اکنون در منزل خود هستند بیرون آیند و هر دو سه هفته‌ای یکبار بیانیه داده و به از بالا تا پایین نظام اهانت کنند و عده‌ای را به خیابان‌ها بکشانند و دوباره همان مسائل پیش آید و بعد هم آقایان می‌گویند ما تابع رهبری هستیم و مکرر هم از ایشان اسم می‌برند.

حدادعادل گفت: آیا مقام معظم رهبری از همین آقایانی که در حصر هستند خواهش نکردند که اگر اعتراض دارید از راه قانونی وارد شوید؟ مگر در نماز جمعه نگفتند از این آقایان خواهش می‌کنم که به این اردوکشی خیابانی پایان دهند، جمهوری اسلامی اهل تقلب در انتخابات نیست؟ این آقایان گوش کردند؟ آنها دوباره به خیابان‌ها آمدند و مردم را تحریک کردند و اینها به هیچ وجه به تقاضای مقام معظم رهبری اهمیت ندادند.

وی با بیان اینکه شما که شعار آرامش در کشور می‌دهید آیا این آقایان طرفدار آرامش در کشور بودند؟ خاطرنشان کرد: دوباره می‌خواهید که اینها را بیرون آورید و آرامش در کشور تأمین کنید؟ و دوباره فضا را به جای تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی به سمت همان فضای جنجالی سیاسی مجلس ششم هدایت کنند؟

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه در مجلس ششم سنگر به سنگر روبه‌روی این حضرات بودم و این واقعیات آنها را دیدم و تجربه کردم و می فهمم که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد تصریح کرد: امروز در شعارهای انتخاباتی می‌بینیم که یک آگهی در کانال تلگرام منتشر کردند و می‌گویند که من یک دهه هفتادی‌ام می‌خواهم به نمایندگانی رأی دهم که نخواهند سیمان روی کسی که مسأله هسته‌ای را حل می‌کند بریزند و می‌خواهیم به یک مجلسی رأی دهیم که یک وزیر را به خاطر یک رأی رد نکنند.

حدادعادل با بیان اینکه این اتفاق در هر مجلسی ممکن است رخ دهد عنوان کرد: اگر مجلس آزاد باشد ممکن است کسی را دولت معرفی کند و نصف کمتر از یک به آن رأی داده و یا ندهند، این طبیعی است.

وی بیان کرد: اگر قرار است مجلس ریل‌گذار باشد دولت باید روی آن ریل حرکت کند نه اینکه مجلس ببیند دولت چه می‌گوید و همان را اطاعت کند هرچند بنای مجلس هم این نباید باشد که با دولت ستیزه کند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه اصولگرایی یعنی برای خدا کار کردن اظهار داشت: اگر در این دولت دیدیم کاری درست است که مخالفت نمی‌کنیم چراکه در این دولت کارهای خوبی انجام می‌شود و نقد کردن به معنی تضعیف نیست زیرا ما تضعیف دولت را جایز نمی‌دانیم ولی اینکه وکیل‌الدوله باشیم که هرچه دولت گفت ما بگوییم چشم این هم نیست.

حدادعادل با بیان اینکه برخی می‌گویند ما مجلسی می‌خواهیم که به آنهایی که از دیوار سفارت بالا می‌روند احسنت نگویند افزود: چرا تهمت می‌زنید؟ کدام اصولگرایی این را تحسین کرد؟ من بلافاصله گفتم این کار درست نیست، دیگرانی که با هر محاسبه اشتباهی خونشان به جوش آمده و عقلشان از دست رفته این کار را کرده‌اند شما به جای اینکه این موضوع را چماق کنید و بر سر دیگران بکوبید قدری هم درباره خود عربستان، شیخ نمر و قضایای بمب‌گذاری حرف بزنید.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای نیز می‌گویند ما مجلسی می‌خواهیم که دیگر به ظریف اعتراض نکند که چرا به اوباما دست داده است؟ گفت: این چه حرفی است؟ کسانی که به ظریف اعتراض کردند که به اوباما دست داد می‌خواستند بگویند اگر این دست دادن نشانه دست دوستی دراز کردن به سمت آمریکاست اشتباه است چون آمریکا هیچگاه دست از دشمنی خود نسبت به انقلاب اسلامی ایران برنداشته است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: هیچ علامتی از اینکه آمریکا بخواهد این ملت یک ملت مستقل و باعزت بماند دیده نمی‌شود و حتی در فضای پس از برجام سناتور آمریکایی می‌گوید ما کاری می‌کنیم که سرمایه‌گذاری در ایران به نتیجه نرسد.

حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و مراقب باشید عنوان کرد: ما نیز همان حرف را می‌زنیم، مگر مقام معظم رهبری بارها در این سال‌ها نفرموده‌اند تعدادی از روزنامه‌ها و افرادی در این مملکت هستند که دارند چهره آمریکا را بزک می‌کنند، آن که اعتراض می‌کند حرفش این است، چرا موضوع را می‌پیچید و به صورت سیاسی و جنجالی در می‌آورید؟

وی با اشاره به اینکه این افراد می‌گویند ما مجلسی می‌خواهیم که دیگر کاسب تحریم در آن نباشد بیان کرد: ما در قضیه برجام می‌گفتیم مراقب باشید که در برجام چه می‌دهید و چه می‌گیرید؟ آنها می‌گفتند اینها کسانی هستند که در تحریم‌ها دارند پول به جیب می‌زنند و اگر تحریم‌ها برداشته شود دیگر نتوانند دلالی کنند و حالا این حرف‌ها را به انتخابات آورده‌اند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه ما تشکر می‌کنیم امیدواریم که این برجام شما فرجام داشته باشد اظهار داشت: حرف ما این است که مهم‌تر ازبرجام دوران پسابرجام است که پس از آن اوضاع اقتصادی کشور را چگونه می‌خواهید اداره کنید؟ آیا می‌خواهید اقتصاد مقاومتی را محکم کنید یا اینکه طوری عمل شود که اقتصاد ما وابسته‌تر شود.

حدادعادل با اشاره به اینکه پس از تصویب برجام تاکنون 150 هیئت از چند ده نفره تا چند صد نفره در این 6 ماه به مملکت ما آمده‌اند؟ آیا اینها برای اقتصاد مقاومتی آمده‌اند یا به دنبال منفعت خود هستند گفت: ما می‌گوییم مجلس ما باید مجلسی باشد که اگر پولی به این کشور برگردد و قراردادی بسته شود طوری باشد که اقتصاد ما را آسیب‌ناپذیر کند، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری کند نه اینکه جامعه ما و اقتصاد ما را وابسته‌تر کند.

وی با بیان اینکه مجلس اصولگرا باید بر کار دولت نظارت کند عنوان کرد: اینکه بیایید بابک زنجانی و غیره در این مجلس اصولگرایی را متهم به همدستی با آنها کنید این همان فضاسازی و بحران‌آفرینی و جنجال‌سازی است که چهار سال و هشت سال کردید و دودش در چشم ملت رفت.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با تأکید بر اینکه تمام ملت در این مرحله از انتخابات به ویژه در انتخابات مجلس دهم هوشیار باشند خاطرنشان کرد: من احساس می‌کنم همان کسانی که یک روز از فتنه 88 طرفداری می‌کردند حالا از این شعار اعتدال استفاده کردند و می‌خواهند زیر نقاب اعتدال چهره پیدا کنند و وارد مجلس شوند.

حدادعادل با بیان اینکه برای اصولگرایان فتنه خط قرمز است و ما بر سر این موضوع پافشاری می‌کنیم تصریح کرد: نظر مقام معظم رهبری نیز همین است و به دولت و مجلس هم همین را فرمودند و این مطلبی است که ما فکر می‌کنیم اگر رعایت شود امید و آرامش تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: اینکه اجازه دهید همان حرف‌هایی که به فتنه منتهی شده است دوباره مطرح شود این جای نگرانی است.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه اصولگرایان به لطف الهی توانستند با عبرت گرفتن از اشتباهات خود و تجربه‌های تلخ و شیرینی که در 12 سال گذشته داشتند از حدود یک سال و نیم پیش تلاش برای رسیدن به وحدت را آغاز کنند اظهار داشت: خدا را باید شکر کنیم که این تلاش به نتیجه رسید و علما و فقها از قم و تهران این مهم را هدایت کردند و شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان شکل گرفت.

حدادعادل با بیان اینکه در تهران با وجود اختلاف سلیقه‌ای که بین جریان‌های داخلی اصولگرا بود به وحدت رسیده و یک فهرست 30 نفره ارائه شد افزود: یکی از خصوصیات این فهرست این است که از این تعداد، 10 نفر اقتصاددان هستند که سابقه مدیریت اجرایی و تجربه و دانش دارند و مطمئن هستیم که تمامی آنها از نظر مالی پاک هستند.

وی این اقدام را یک نتیجه عالی دانست و افزود: این پیروزی بود و کسانی که به انتظار تفرقه ما نشسته بودند از وحدت اصولگرایان که از تهران اعلام و برای استان‌ها و شهرستان‌ها الگو شد تعجب کردند.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه در بیشتر شهرستان‌ها از این الگو پیروی شد و اصولگرایان با یک ساز و کاری که مورد قبول خودشان بود به وحدت رسیدند خاطرنشان کرد: البته همیشه ممکن است کسی هم شایستگی داشته باشد ولی از دل این ساز و کار بیرون نیاید کما اینکه در تهران از این 30 نماینده که 28 نفر اصولگرا هستند از حوزه‌های خالی برای حرکت به سمت جوانگرایی استفاده کنیم و مهم این است که وحدت را رعایت کنیم.

حدادعادل با بیان اینکه ما پیروزی اصولگرایی را می‌خواهیم نه پیروزی شخص خودمان که این مسأله در گرو وحدت است تصریح کرد: هر کس که پیروزی اصولگرایی برایش مهم است باید از هر کاری که موجب تفرقه می‌شود خودداری کند و هر کس که اصولگرایی را ادامه خط امام می‌داند باید بداند که شکستن سبد رأی مردم و گیج کردن آنها به ضرر نظام و خلاف است.

وی با تأکید بر اینکه اصولگرایان به دنبال مجلسی هستند که مردم در 9 دی آن را مطالبه می‌کردند یعنی یک مجلسی که با آرمان‌های مردمی که خالق 9 دی بوده‌اند منطبق باشد بیان کرد: در 9 دی مردم اعتراض به چه چیزی داشتند؟ این 9 دی که یک حرکت ملی و مردمی و اسلامی و سراسری در کل کشور بود نگرانی مردم چه بود؟

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به اینکه ما قصد دو قطبی کردن به آن صورتی که برخی دنبال می‌کنند را نداریم و یا قصد تضعیف و مخالفت با دولت را نداریم عنوان کرد: با فضای سیاسی و منحرف کردن افکار با شعارهای توخالی هم نمی‌خواهیم رأی آوریم ما رک و صریح می‌خواهیم بگوییم که چه کار کنیم.

حدادعادل از تمام مردم استان فارس خواست در این چند روز باقیمانده از همه ظرفیت‌ها و نیروها و ارتباطات خود برای دفاع از این انقلاب در این انتخابات استفاده کنند و گفت: کوتاهی نکنید در اینکه همه ظرفیت خود را پای صندوق رأی بیاورید و به آن جنبه وحدت هم توجه کنید و تفرقه هم ایجاد نشود.

وی افزود: وظیفه ما ارائه یک لیست واحد بود که انجام دادیم و انتظار داریم که مردم هم پشت سر این لیست بیایند و طوری شود تا رضای خدا حاصل شود./ تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.